logo

تفاوت چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی چیست؟

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرخ خیاطی کامپیوتری و تفاوت آن با چرخ خیاطی مکانیکی از جمله مواردی است که ممکن است برای افرادی که به دنبال چرخ خیاطی برای آموزش و شروع کار خود میگردند، امری سوال برانگیز باشد. چرخ خیاطی ها امروزه و با توجه به گسترش علم و تکنولوژی، از انواع مختلف و زیادی برخوردار شده اند و همین امر علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است باعث سردرگمی افراد هنگام انتخاب و خرید چرخ خیاطی صنعتی هم بشود. از همین رو در این مقاله از نخ سوزن به مقایسه و برسی تفاوت چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی پرداختیم. از جمله مواردی که در این مقاله به آن ها پرداخته شده عبارت است از:

  • چرخ مکانیکی چیست؟
  • چرخ خیاطی کامپیوتری چیست؟
  • بررسی تفاوت چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی
  • قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری
  • و…

 

چرخ خیاطی مکانیکی چیست؟

چرخ خیاطی مکانیکی

برخی افراد چرخ خیاطی های مکانیکی را با نام چرخ خیاطی دستی می شناسند. در تولید و ساخت چرخ خیاطی های مکانیکی، از قطعات الکترونیکی استفاده نشده و صرفا با استفاده از قطعات مکانیکی، فرآیند دوخت تکمیل می شود. تولید چرخ خیاطی های مکانیکی مربوط به زمانی پیش از ساخت چرخ خیاطی های الکترونیکی و چرخ خیاطی های کامپیوتری است. افرادی که با چرخ خیاطی مکانیکی کار کرده باشند، از صدای بلند آن هنگام کار کردن و دوخت لباس خود خاطره خوبی ندارند.

سیستم مکانیکی که در چرخ خیاطی مکانیکی به کار برده می شود، باعث ایجاد سر وصدای زیاد هنگام انتقال نیرو از دینام به سوزن چرخ خیاطی است. مکانیکی بودن سیستم این چرخ خیاطی ها باعث می شود که هنگام خرابی و از کار افتادن، فرایند تعمیر بسیار ساده تر باشد و زمان کمتری برای یافتن علت ندوختن چرخ خیاطی و تعمیر آن احتیاج داشته باشد. بدنه چرخ خیاطی مکانیکی بدنه ای فلزی بوده و همین امر باعث افزایش عمر و ماندگاری بالای آن ها شده است.

همانطور که از اسمش مشخص است برای استفاده از این چرخ خیاطی های مکانیکی، باید از نیروی مکانیکی هم کمک گرفت. به این صورت که فرد خیاط، با استفاده چرخاندن دستگیره ای که روی چرخ خیاطی مکانیکی قرار دارد، عملیات دوخت را آغاز می کند. از همین رو به انرژی زیادی برای انجام دوخت یک لباس صرف کرد و همانطور که قابل پیش بینی است، دوخت های حرفه ای و با جزییاتی نمی توان با این چرخ خیاطی ها انجام داد. چرخ خیاطی های مکانیکی اکثرا مناسب برای دوخت های ساده ای مثل لبه دوزی، درزهای کوتاه و… مناسب هستند و گزینه مناسبی برای دوخت لباس نمی باشند.

چرخ خیاطی کامپیوتری چیست؟

چرخ خیاطی کامپیوتری چیست؟

اگر بخواهیم جدیدترین تکنولوژی و چگونگی تاثیرگذاری آن در حوزه دوخت و چرخ خیاطی را به شما معرفی کنیم حتما به سراغ چرخ خیاطی کامپیوتری خواهیم رفت. چرخ خیاطی کامپیوتری جدیدترین نسل از چرخ خیاطی ها است که از هر نظری بر دیگر چرخ خیاطی ها برتری داشته و می تواند مدل ها و دوخت های مختلفی را پوشش دهد. یکی از ویژه ترین قابلیت های چرخ خیاطی کامپیوتری، امکان اتصال چرخ خیاطی به اینترنت است که باعث می شود در هر شرایط و هر زمانی که احتیاج داشته باشید، برنامه چرخ خیاطی را ارتقا دهید.

همچنین می توانید از برنامه های مخصوص که شامل الگوهای مختلف دوختی در اینترنت هست استفاده کرده و از دوختی منحصر به فرد و ویژه خود لذت ببرید. چرخ خیاطی های کامپیوتری قابلیت نگهداری از بیش از 1000 الگو و انواع مدل های دوخت را درحافظه خود دارد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که هر زمانی که خواستید اطلاعات سیستم چرخ خیاطی خود را آپدیت کرده و از آن ها در مواقع لزوم استفاده نمایید. یکی از بهترین موارد در کار با چرخ خیاطی های کامپیوتری، نیاز به افزایش مهارت خیاط و به روز نگهداشتن اطلاعات آن برای کار بهتر با چرخ خیاطی است که می تواند رشد خوبی را برای خیاط به همراه داشته باشد.

 

تفاوت چرخ خیاطی کامپیوتری و چرخ خیاطی مکانیکی

همانطور که احتمالا متوجه شده باشید، چرخ خیاطی کامپیوتری با چرخ خیاطی مکانیکی تفاوت های زیادی دارد که در این قسمت از مقاله به بررسی اصلی ترین تفاوت های چرخ خیاطی مکانیکی و چرخ خیاطی کامپیوتری میپردازیم. از جمله شاخص ترین تفاوت ها در بین چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی، عبارت است از:

  • چرخ خیاطی های کامپیوتری نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی از وزن سبک تری برخوردار هستند
  • کار کردن با چرخ خیاطی کامپیوتری از سهولت بسیار بیشتری نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی برخوردار است
  • چرخ خیاطی کامپیوتری بر خلاف چرخ خیاطی مکانیکی قابلیت اتصال به برق را داشته و نیازی به نیروی مکانیکی ندارد.
  • کیفیت نهایی دوخت بعد از کار با چرخ خیاطی کامپیوتری بسیار بالاتر از چرخ خیاطی مکانیکی است.
  • چرخ خیاطی کامپیوتری قیمت بالاتری نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی دارد.
  • چرخ خیاطی کامپیوتری از موتور بسیار قوی تری نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی برخوردار است.
  • دوخت روان و با سرعت بالای چرخ خیاطی های کامپیوتری از دیگر تفاوت های اصلی آنبا چرخ خیاطی مکانیکی می باشد.
  • در چرخ خیاطی های مکانیکی از چیپ های ساده به کار برده شده ولی چرخ خیاطی های کامپیوتری دارای سیستم عامل بوده و از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند.
  • چرخ خیاطی های مکانیکی دارای استحکام بیشتر و بدنه قوی تری نسبت به چرخ خیاطی های کامپیوتری هستند
  • تعمیر چرخ خیاطی مکانیکی بسیار ساده تر از چرخ خیاطی های کامپیوتری است.

قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری

قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری

قیمت چرخ خیاطی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هرکدام از آن عوامل باعث افزایش یا کاهش قیمت چرخ خیاطی ها می شود. از جمله هم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت چرخ خیاطی، نوسانات ارزی است که درصورت وارداتی بودن بهترین چرخ خیاطی خانگی تاثیر بسزایی در قیمت آن ها دارد. چرخ خیاطی کامپیوتری به عنوان مجهزترین و به روزترین مدل از چرخ خیاطی ها دارای بیشترین قیمت در میان بقیه چرخ خیاطی ها می باشد اما به همان دلایلی که بالاتر ذکر کردیم، قیمت دقیقی نمی توان برای این چرخ خیاطی هم عنوان کرد.

بازرگانی شفیعی به عنوان یکی از معتبرترین بازرگانی های فعال در حوزه واردات چرخ خیاطی، قطعات و ملزومات آن، به ارائه بهترین خدمات همراه با ضمانت اصالت و کیفیت کالا می پردازد. همچنین شما می توانید از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی نخ سوزن به عنوان فروشگاه اینترنتی چرخ خیاطی بازرگانی شفیعی، بهرهمند شده و چرخ خیاطی مناسب خود را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

 

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی نخ سوزن ارائه دهنده محصولات متنوع خیاطی ازجمله انواع چرخ خیاطی،اتو و پرس و …خدمت مشتریان گرامی می باشد. آنچه در این مقاله از نخ سوزن خواندید مطالبی بود که به طور خلاصه عبارت است از:

  • چرخ خیاطی مکانیکی، از جمله اولین چرخ خیاطی های ساخته شده است که تماما به صورت مکانیکی بوده و با نام چرخ خیاطی دستی نیز شناخته می شود.
  • چرخ خیاطی کامپیوتری از جمله مجهزترین چرخ خیاطی ها شناخته می شود که دارای حافظه بالایی بوده و قابلیت اتصال به اینترنت را دارد.
  • چرخ خیاطی کامپیوتری تفاوت زیادی با چرخ خیاطی مکانیکی دارد که شامل مواردی مثل سهولت در جابجایی، تعمیر راحت تر، استحکام بیشتر بدنه و… می شود.
  • قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به نوسانات ارزی، برند چرخ خیاطی و… اشاره کرد.

سوالات متداول

چرخ خیاطی شانگونگ ساخت کجاست؟

چرخ خیاطی شانگونگ در تهران نمایندگان زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به بازرگانی شفیعی اشاره کرد که با ضمانت اصالت و کیفیت کالا به ارائه چرخ خیاطی ها میپردازد.

معایب چرخ خیاطی کامپیوتری و چرخ خیاطی مکانیکی چیست؟

از جمله معایب چرخ خیاطی کامپیوتری میتوان به پیچیدگی کار کردن با آن اشاره و از معایب چرخ خیاطی مکانیکی، نحوه کار آن به صورت تماما دستی و سنگین بودن آن است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *