logo

عیب یابی و علت کار نکردن چرخ خیاطی چیست؟

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
عیب یابی و علت کار نکردن چرخ خیاطی چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

عیب یابی چرخ خیاطی یکی از مهم ترین مسائلی است هر فردی که به نحوی با چرخ خیاطی کار می کند باید از آن آگاه باشد. درواقع هیچ چیز بدتر از خیاطی کردن با چرخ خیاطی هایی نیست که با مشکلات متداولی مواجه می شوند. بریده شدن نخ و یا دوخت درهم و برهم، دوخت های جمع شده و … از جمله مشکلاتی است که می تواند برای چرخ خیاطی بوجود بیاید. بیشتر این موارد بدون در نظر گرفتن مدل چرخ خیاطی شما قابل حل است. به همین جهت در این مقاله از نخ سوزن به بررسی نکات مهمی پیرامون عیب یابی و پیدا کردن علت کار نکردن چرخ خیاطی می پردازیم.

علت کار نکردن چرخ خیاطی

علت کار نکردن چرخ خیاطی

خرابی و کار نکردن چرخ خیاطی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. فروشگاه اینترنتی نخ سوزن به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های چرخ خیاطی، به مشتریان خود هنگام خرید چرخ خیاطی صنعتی مشاوره های لازم را در جهت مواجه ها با مشکلات احتمالی و رایج در چرخ خیاطی داده و همین امر باعث بالا بودن رصد رضایت خرید مشتریان از این سایت و بازرگانی شفیعی شده است. در ادامه به مهم ترین علت کار نکردن چرخ خیاطی میپردازیم که عبارت است از:

  • شکستن و یا خم شدن سوزن

شکستن و یا خم شدن سوزن ها یک مسئله مشکل ساز است که می تواند خطرناک و همچنین آزار دهنده باشد. بهتر است همیشه از یک سوزن جدید برای هر پروژه جدید استفاده کنید. این موضوع باعث می شود از کند شدن و شکستن سرسوزن نیز جلوگیری شود که ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند. حتما از سوزن های مناسب برای هر پارچه استفاده کنید. به طور مثال پارچه هایی مانند چرم ، وینیل یا جین به سوزن های تیز و محکم احتیاج دارند. اگر سوزن شما شکسته یا خم شده است ، بلافاصله خیاطی را متوقف کنید. سوزن شکسته را با دقت از محل سوزن چرخ خارج کرده و سوزن را با نوع صحیح برای پروژه خود جایگزین کنید ، حتماً آن را مطابق کتابچه راهنمای چرخ خیاطی خود نصب کنید. دوباره نخ را طبق اصول از سوزن عبور داده و پروژه خیاطی خود را ادامه دهید. اگر از سوزن به صورت صحیحی استفاده می کنید ، اما همچنان در مورد شکستن یا خم شدن آن مشکل دارید ، ممکن است مکانیزم مکانیکی چرخ مشکل داشته باشد که این امر به تعمیرات تخصصی نیاز دارد.

  • پاره شدن نخ

نوع نخ مورد استفاده را بررسی کنید. نخ های ظریفی که برای دوخت دستی طراحی شده اند برای استفاده در چرخ خیاطی مناسب نیستند. نخ های بالا و ماسوله شما نیز باید از یک جنس باشند. نخ اصلی خود را دوباره تنظیم کنید، مطمئن شوید که هنگام تنظیم نخ پایتان را بر روی پدال فشار نمی دهید.

 

  • جا انداختن بعضی از دوخت ها

دلایل مختلفی برای رد شدن بخیه ها توسط دستگاه شما وجود دارد. ابتدا بررسی کنید که سوزن شما به درستی نصب شده باشد ، خم نشده یا به طور دیگری آسیب ندیده باشد و اینکه از نوع مناسب سوزن برای پروژه خود استفاده می کنید. اگر سرعت باز شدن نخ بالایی با ماسوله یکی نباشد، ممکن است این مشکل پیش بیاید.

هر دو نخ بالای چرخ و نخ ماسوله را بررسی کرده و دوباره آن ها را تنظیم کنید. اگر دستگاه شما هنوز دوخت ها را رد می کند، ممکن است هنگام زمان بندی مشکلی ایجاد شده باشد که به تعمیرات تخصصی نیاز دارد.

  • تنظیم نبودن کشش ماسوره

اگر مرتبا با این مشکل مواجه می شوید ماسوره را بررسی کنید. این موضوع به خصوص در ماسوره های پلاستیکی رایج تر است زیرا به راحتی شل شده و از جای خود خارج می شوند. از این رو بهتر است حتی در بهترین چرخ خیاطی خانگی به جای استفاده از ماسوره سعی کنید از یک ماسوره فلزی جدید استفاده کنید و ببینید که آیا این مسئله را حل می کند و یا خیر.

  • جمع شدن دوخت ها در پارچه

جمع شدن دوخت ها در پارچه

این یکی ممکن است یک از مشکلات اساسی چرخ خیاطی  باشد اما می تواند مشکل از تکنیک استفاده شما نیز باشد. ابتدا نحوه دوخت خود را تنظیم کنید. حین خیاطی اطمینان حاصل کنید که کل پروژه شما پشتیبانی می شود. وزن پارچه به تنهایی می تواند به اندازه ای باشد که با کشیدن شدن به سمت پایین میز چرخ خیاطی باعث شود  دوخت ها جمع شود، بنابراین اجازه ندهید که پارچه در حین کار از روی میز جدا شود. بگذارید پارچه به سادگی زیر دوخت برود و از کشیدن پارچه برای صاف کردن آن هنگام دوختن خودداری کنید. اگر هنوز در چرخ کردن پارچه حرفه ای نشده اید می توانید قبل از شروع به خوبی آن را توسط سوزن ته گرد به یکدیگر وصل کنید!

 

  • حرکت نکردن سوزن با فشردن پدال

غیر معمول نیست که با چرخاندن چرخ دستی ، به دستگاه خود کمی کمک کنید تا کار خود را شروع کند، به خصوص هنگامی که تازه میخواهید دوخت را شروع کنید. با این حال ، اگر شما نیاز دارید که چرخ را مجبور به چرخش کنید ، یا دستگاه پس از کمی دوختن، کار خود را متوقف میکند به احتمال زیاد ، پارچه شما برای دوختن دستگاه بسیار ضخیم است و ادامه تلاش شما به دستگاه آسیب می رساند. اگر مطمئن هستید که با پارچه ای ضخیم کار نمی کنید ، مطمئن شوید که سوزن شما به درستی نصب شده است و از نوع مناسب آن است. سوزن را جدا کنید تا بررسی کنید که خم نشده باشد. اگر پس از بررسی این نکات هنوز هم در مورد دوختن دستگاه مشکلی دارید ، راهنمای چرخ خیاطی خود را برای نکات تمیز کردن و نگهداری آن بررسی کنید.

  • خارج شدن نخ از سوزن

این مشکل می تواند بسیار آزار دهنده باشد! زیرا شما به سختی سوزن را نخ کرده اید و به محض اینکه شروع به دوختن می کنید ، نخ از سوزن خارج می شود. خوشبختانه ، رفع این مشکل آسان است. قبل از نخ کردن دستگاه ، مطمئن شوید که سوزن در بالاترین نقطه خود قرار دارد. برخی از چرخ خیاطی ها همچنین دارای عملکرد “بالا / پایین” هستند که به شما امکان می دهد سوزن را به صورت خودکار به بالاترین یا پایین ترین نقطه خود برسانید یا آن را خارج کنید.

  • کار نکردن تنظیمات کوک تزئینی

اگر دستگاه شما دارای انواع مختلفی از کوک های تزئینی است ، اما به نظر می رسد کار نمی کند ، اولین قدم بررسی تنظیمات طول و عرض کوک ها است. بسیاری از کوک های تزئینی به منظور ظاهر مناسب به تنظیمات خاصی احتیاج دارند. کتابچه راهنمای خود را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید تنظیمات مورد نیاز را به درستی انجام داده اید.

جمع بندی

آنچه در این مقاله از فروشگاه نخ سوزن خواندید مطالبی بود که به عیب یابی مشکلات چرخ خیاطی پرداختیم و علت کار نکردن چرخ خیاطی را بررسی کردیم. در ادامه به ارائه راهکارهایی برای هر مشکل پرداختیم که تعمیر چرخ خیاطی در منزل را برای شما راحت تر نماید. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای هر چرخ خیاطی، حتی بهترین چرخ خیاطی خانگی بوجود بیاید، شامل مواردی مثل حرکت نکردن سوزن، جمع شدن پارچه زیر سوزن، تنظیم نبودن کشش ماسوره، شکستن و خم شدن سوزن چرخ خیاطی و… می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *