logo

تفاوت چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی چیست؟

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی چیست؟
تفاوت چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تفاوت چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی یکی از سوالات رایج در مورد چرخ خیاطی است که فقط از طرف کاربرانی که تازه وارد دنیای خیاطی شده اند مطرح نشده بلکه برای افرادی که به صورت حرفه ای به کار خیاطی و یا گلدوزی با ماشین مشغول هستند هم ممکن است این سوال بوجود بیاید. از این رو ما در این مقاله از نخ سوزن ما قصد داریم تا به بررسی تفاوت های بین ماشین چرخ خیاطی خانگی و صنعتی بپردازیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود آن را تهیه فرمایید.

فرق چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

وجود تفاوت میان این دو ماشین امری بدیهی است. اگرچه چرخ خیاطی خانگی و صنعتی ممکن است اجزای مشابهی مانند موتور، سوزن و … داشته باشند اما روش های استفاده از آن ها بسیار متفاوت است. در ادامه نگاهی دقیق تر به برخی از مهمترین تفاوت های چرخ خیاطی صنعتی و خانگی میپردازیم:

  • پارچه ای که استفاده می شود

ماشین های چرخ خیاطی خانگی تولید شده اند تا بتوانند بیشتر مواد مورد نیاز در یک خانه را اداره کنند. این امر باعث می شود که آن ها در برخورد با بیشتر پارچه های سبکی که ممکن است نیاز به تعمیر یا دوخته شدن در خانه داشته باشند، انعطاف پذیر باشند.
اما با خرید چرخ خیاطی صنعتی شما می توانید در مقیاس بسیار بزرگتری کار کنید. این ماشین ها غالباً با پارچه های ضخیم تر و سنگین کار می کنند که به طور تکراری در طول روز در یک محیط صنعتی دوخته می شوند. اغلب افرادی که صاحب یک چرخ صنعتی هستند، می توانند روی دوختن موارد خاص که به یک ماشین با دوام تر و قوی تر نیاز دارند تمرکز کنند.

  • تفاوت در هدف

ماشین های چرخ خیاطی خانگی به گونه ای طراحی شده اند که هر چند ساعت یکبار مورد استفاده قرار می گیرند و کاربر قادر است به راحتی یک پروژه جدید را متوقف و یا شروع کند. این کار موضوع نشانگر نحوه انجام دوخت های خانگی است.
اما ماشین های چرخ خیاطی صنعتی برای حجم کار سنگین تر طراحی شده اند. این دستگاه ها قادرند ساعات طولانی تری را به نسبت چرخ های خانگی کار کنند و پروژه های بزرگ و حجیم را به اتمام برسانند. اگر در مورد پروژه های خیاطی خود جدی هستید و نیاز به استفاده مداوم از چرخ خیاطی خود دارید ، بهتر است از یک مدل صنعتی استفاده کنید.

  • تفاوت در قطعات استفاده شده در چرخ ها

از آن جا که ماشین های صنعتی باید ساعت های طولانی را به کار مشغول باشند. جای تعجب نیست که از برخی از اجزای بسیار سنگین در آن ها استفاده شده باشد. از موتور گرفته تا میله ها و قطعات مکانیکی که باعث کار دستگاه می شود، همه در هر دو دستگاه کار یکسانی را انجام می دهند، اما تفاوت آن به راحتی قابل مشاهده است.
چرخ های صنعتی تقریباً از فلز جامد ساخته شده اند در حالی که ماشین های چرخ خیاطی خانگی عمدتا از پلاستیک ساخته شده اند. بسیاری از مارک های برتر دارای چرخ خیاطی “سنگین” هستند که با فلز بیشتری نسبت به سایر ماشین های خانگی ساخته می شوند و بسیاری از آن ها دارای موتورهای قدرتمندتری هستند. این ماشین ها برخی از بهترین ویژگی های ماشین های خانگی و صنعتی را ترکیب می کنند و اغلب برای افرادی که نیاز به انعطاف پذیری و دوام در دستگاه خریداری شده دارند، ساخته می شوند.

تشخیص چرخ خیاطی صنعتی از خانگی

تشخیص یک ماشین چرخ خیاطی صنعتی از یک چرخ خانگی به راحتی با نگاه کردن به موتور آن صورت می گیرد. چرخ های صنعتی دارای موتورهای عظیمی هستند که به آنها متصل شده اند تا بتوانند از طریق آن ها ساعت های طولانی به کار مشغول باشند ، در حالی که بهترین چرخ خیاطی خانگی هم از موتورهای کوچکتر و جمع و جورتری تشکیل شده اند و قادرند فشار هایی که از طریق کارهای کوچک به آن ها وارد می شود را تحمل کنند. این امر همچنین باعث می شود آنها کوچکتر ، سبک تر و مناسب تر باشند. چیزی که معمولاً در دستگاه های صنعتی قابل اجرا نیست.
یکی دیگر از دلایل اختلاف در قطعات این است که ماشین های صنعتی به طور معمول هزینه های بیشتری نسبت به ماشین های خانگی دارند. این امر به این دلیل است کسب و کارها، به دلیل الویت های کاری خود، قادرند هزینه های بیشتری بابت چرخ خود و امکاناتی که از آن انتظار دارند بپردازند.
در صنعت خیاطی ماشین هایی که بتوانند سریعتر و با مشکلات کمتری عمل کنند به معنای پول بیشتر برای تجارت هستند، بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارند. اما در خانه که خیاطی یک سرگرمی است ، سرعت و کارایی یک دستگاه صنعتی کاربردی نداشته و از لحاظ مالی نیز به صرفه نیست.

جمع بندی

با آنچه در این مقاله از فروشگاه نخ سوزن مطالعه کردید متوجه شدید که هر دو نوع چرخ خیاطی های صنعتی و خانگی، مزایای خود را داشته و همه چیز به آنچه کاربر از امکانات چرخ خیاطی خود انتظار دارد بستگی دارد. اگر به ماشینی احتیاج دارید که بتواند کارهای زیادی را که در طول روز انجام می دهید مدیریت کند ، یک ماشین صنعتی احتمالاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. حتی اگر در داخل خانه کار می کنید اما می خواهید دستگاه خود را به دستگاه کمی حرفه ای تر ارتقا دهید ، باز هم چرخ های خیاطی صنعتی گزینه ای مناسب هستند. توصیه می کنیم با توجه نیازها و علایق خود با ما تماس بگیرید تا ما بتوانیم دستگاه مناسبی را به شما پیشنهاد کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *