logo

راهنمای انتخاب نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران
راهنمای انتخاب نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران
آنچه در این مقاله می‌خوانید

خرید نخ مناسب یکی از امور مهم شغل خیاطی است که نیاز به توجه خاصی دارد، اما سوال مهم این است که نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران چه نخی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا نخ مناسب برای هر چرخ خیاطی متفاوت است؟

برند یک چرخ خیاطی ارتباطی با نخ مورد استفاده در آن ندارد. به عبارت دیگر اینطور نیست که برای هر برند از چرخ خیاطی، نخ خاصی تولید گردد، در واقع اگر نخی در یک چرخ خیاطی کارکرد مناسبی دارد، در سایر چرخ‌های خیاطی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران مناسب سایر برندهای چرخ خیاطی خواهد بود و همینطور برعکس، نخی که برای چرخ خیاطی کاچیران مناسب نیست، در دیگر چرخ‌های خیاطی نیز کارکرد خوبی نخواهد داشت.

چه نخی برای چرخ کاچیران مناسب است؟

به صورت کلی نخ پلی استر و در مواردی نخ ابریشمی یا پنبه‌ای به عنوان نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخ پلی استر همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد به دلیل وجود ترکیبات پلی استر ضخیم و مقاوم می‌باشد، از همین روی با خطر پاره شدن همراه نمی‌شود. همچنین این نخ در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.

نخ پلی استر بیشتر به صورت دوک نخ پلی استر تولید می‌گردد و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون نیز موجود می‌باشد. تنها نکته مهم در انتخاب نخ پلی استر، توجه به نوع پارچه‌ای است که قصد دارید آن را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید.

چه نخی برای چرخ کاچیران مناسب است؟

نکات مهم در انتخاب نخ مناسب برای چرخ خیاطی کاچیران

همانطور که اشاره کردیم، مهم‌ترین نکته در خصوص انتخاب انواع نخ خیاطی ارتباطی با برند دستگاه ندارد، بلکه بیشتر به متناسب بودن نخ با پارچه‌ای که قرار است دوخته شود مربوط است. از جمله مهم‌ترین نکاتی که جهت انتخاب نخ مناسب چرخ خیاطی کاچیران باید مورد توجه قرار داد عبارت هستند از:

تناسب ضخامت پارچه و نخ

مسلماً توجه به ضخامت پارچه و نخ، مهم‌ترین نکته‌ای است که در انتخاب نخ برای دوخت یک پارچه، مورد توجه قرار می‌گیرد. بدین ترتیب برای پارچه‌های ضخیم باید از نخ‌های ضخیم و برای یک پارچه نازک از نخ‌های معمولی (نازک) استفاده کرد. از طرفی اگر برای یک پارچه نازک از یک نخ ضخیم استفاده کنیم، احتمالاً پارچه پاره خواهد شد.

تناسب جنس پارچه و نخ

متناسب بودن جنس نخ و پارچه هم مورد دیگری است که نیاز به توجه دارد. معمولاً برای اکثر پارچه‌ها نظیر پارچه‌های کشی می‌توانیم از نخ پلی استر بهره ببریم و برای برخی دیگر از پارچه‌ها، نخ‌های ابریشمی و پنبه‌ای بهترین گزینه‌های ممکن خواهند بود.

تناسب رنگ پارچه و نخ

بدیهی است که این مورد هم نیاز به توجه خاصی دارد. متناسب بودن رنگ نخ و پارچه مهم‌ترین عامل موجود در زیبایی محصول و پوشاک به شمار می‌رود.

کیفیت نخ

یک نخ با کیفیت یک محصول ماندگار می‌سازد. همچنین نخ‌های باکیفیت در هنگام دوخت پاره نمی‌شوند.

نکات مهم در انتخاب نخ مناسب برای چرخ خیاطی کاچیران

خرید چرخ خیاطی کاچیران

فروشگاه اینترنتی نخ سوزن با ارائه تنوع بالایی از انواع ماشین‌های چرخ خیاطی در انواع مدل‌های کاچیران، مارشال، جک و… همراه با قطعات یدکی این محصولات، امکان خرید اینترنتی را برای کاربران و مشتریان خود فراهم آورده است. شما می‌توانید جهت تعویض هر یک از قطعات نام برده شده، سفارش خود را در فروشگاه آنلاین نخ سوزن ثبت نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *