logo

نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه (آموزش صفر تا صد)

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه
نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه (آموزش صفر تا صد)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر نگران نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه در مدل‌های مختلف هستید بهتر است بدانید که تمام چرخ خیاطی‌های ژانومه قابلیت‌های متنوع و استفاده راحتی دارند. از طرفی دوخت و دوز پارچه‌های ضخیم و نازک را در کمترین زمان با بیش از ۱۰۰ نوع مدل دوخت انجام می‌دهند.

همچنین این محصول مجهز به سیستم ژتونی مخصوص گلدوزی است. مهمتر اینکه دارای سیستم قاب ماکو به شکل تمام فلزی با کیفیت بالا است‌. پس اگر جزو افراد تازه‌کار هستید و یا اینکه می‌خواهید مانند یک خیاط حرفه‌ای دوخت و دوز کنید مطمئن باشید چرخ خیاطی ژانومه تطبیق‌پذیری خوبی با نیاز شما دارد. پس برای سالیان درازی در منازل و یا کارگاه تولیدی شما بی‌رقیب خواهد بود.

آموزش راه اندازی چرخ خیاطی ژانومه

اولین قدم برای نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه شناسایی مدل‌های خاص این برند چرخ خیاطی است؛ چون هر کدام از مدل‌های چرخ خیاطی ژانومه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. پس بهترین کار برای راه اندازی چرخ خیاطی ژانومه مراجعه به دفترچه راهنمای محصول و یا استفاده از منابع آنلاین است؛ ولی بهتر است قبل از هر کاری با اجزای کلیدی چرخ خیاطی خود آشنا شوید، سپس برای داشتن دوخت‌های موفق به طور صحیح روش نخ کردن سوزن چرخ خیاطی را یاد بگیرید و چندین بار این کار را تکرار کنید تا تسلط کافی روی نخ کردن صحیح به دست آورید.

آموزش راه اندازی چرخ خیاطی ژانومه

 

دوخت اولیه چرخ خیاطی ژانومه

در ادامه نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه، در این مرحله پارچه مناسبی را انتخاب کنید، بهتر است پارچه مورد نظرتان پنبه‌ای یا کتان باشد؛ چون کار با این پارچه‌ها راحت‌تر و خطاها کمتر است. سپس پارچه را شسته و اتو بزنید تا دوخت یکدستی را با چرخ خیاطی ژانومه داشته باشید.

آموزش کار با چرخ خیاطی ژانومه قدیمی

یادتان باشد مدل‌های مختلف چرخ خیاطی ژانومه قدیمی و جدید دوخت‌های متنوعی دارند؛ اما شما برای نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه با دوخت‌های مستقیم و همچنین دوخت زیگزاگ پایه کارتان را شروع کنید. بهتر است در ابتدای کار به سراغ گزینه‌های تزیینی نروید. اگر شناخت زیادی در مورد انواع مدل‌های چرخ خیاطی ژانومه با مدل دوخت‌های متنوع ندارید بهتر است با کارشناسان فروش ما در فروشگاه اینترنتی نخ سوزن مشاوره‌ کنید.

دوخت مستقیم با چرخ خیاطی ژانومه

در این مرحله پارچه مورد نظرتان را زیر پایه پرس چرخ خیاطی قرار دهید. حالا پایه را به پایین بکشید و به صورت دستی بدون استفاده از پدال پا شروع به دوختن پارچه کنید. سعی کرده طول دوخت و همچنین کشش ثابتی را برای دوخت خود در نظر بگیرید.

پیچیدن گوشه ‌ها

برای پیچیدن گوشه‌ها حتماً پایه پرس چرخ خیاطی ژانومه را بلند کنید، سپس پارچه را بچرخانید بهتر است در زمان بلند کردن پایه چرخ خیاطی نیز سوزن چرخ درون پارچه به حالت فرو رفته باقی بماند‌ و مجدداً پایه چرخ را پایین بیاورید. بهتر است قبل از شروع دوخت و دوز چند دوخت سر جای خود بدوزید تا دوخت شما محکم شود‌.

دوخت‌های نهایی چرخ خیاطی ژانومه

در ادامه نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه، بعد از تکمیل کردن دوخت باید انتهای نخ‌ها را یا گره بزنید و یا با دوخت‌های برگشتی سر جای خود محکم کنید. در آخر نخ‌های اضافه را کوتاه نمایید.

تزئینات و تکنیک های چرخ خیاطی ژانومه

شما با استفاده از پایه‌های مختلف چرخ خیاطی می‌توانید تکنیک های تزیینی متنوعی از قبیل چین دار کردن، تکه دوزی و همچنین جمع کردن و یا گلدوزی را در رنگ‌های چشم‌گیری روی هر لباسی انجام دهید.

تزئینات و تکنیک های چرخ خیاطی ژانومه

دوخت با چرخ خیاطی ژانومه بدون ماکو

دقت کنید ماکو یک عضو جدانشدنی از پیکره چرخ خیاطی ژانومه و یا هر نوع چرخ خیاطی دیگر است؛ زیرا ماکو با تنظیمات حرکت نخ در هنگام دوخت پارچه‌های مختلف باعث می‌شود چرخ خیاطی دوخت بهتری داشته باشد. به همین دلیل کیفیت و تنظیم میزان کشش نخ از طریق ماکو ارتباط مستقیمی با شل بودن و یا سفت بودن نخ چرخ خیاطی هنگام دوخت و دوز دارد.

حرف آخر فروشگاه نخ سوزن

در دنیای خیاطی همیشه انتخاب چرخ خیاطی حرفه‌ای نقش کلیدی در راحتی و البته کیفیت کارهای شما دارد. پس اگر شما قصد دارید به صورت حرفه‌ای در زمینه خیاطی پیشرفت کنید، باید یک چرخ خیاطی باکیفیت و قیمت مناسب را برای انجام این کار انتخاب نمایید. خوب است بدانید در این میان چرخ خیاطی ژانومه (Janome sewing machine) جزو یک برند پیشرفته و بسیار محبوب در بین خیاطان حرفه‌ای به شمار می‌رود. در این مطلب سعی کردیم نکات کلیدی نحوه کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه را به شما انتقال دهیم.

ما در فروشگاه اینترنتی نخ سوزن سعی کرده‌ایم طیف گسترده‌ای از چرخ خیاطی‌های ژانومه را در مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف در سراسر کشور عرضه کنیم. سال‌هاست که ‌بازرگانی شفیعی با سابقه‌ای درخشان در حوزه چرخ خیاطی، ملزومات و قطعات آن با تضمین کیفیت و اصالت کالا به ارائه بهترین خدمات به صورت حضوری و آنلاین می‌پردازد.

https://nakhsoozan.com/

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *