logo

علت داغ نشدن اتو بخار چیست؟ آموزش رفع مشکل

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
داغ نشدن اتو بخار
علت داغ نشدن اتو بخار چیست؟ آموزش رفع مشکل
آنچه در این مقاله می‌خوانید

داغ نشدن اتو بخار (The steam iron does not heat up) یکی از مشکلات رایجی است که برخی افراد هنگام اتو زدن لباس‌ها با آن مواجه می‌شوند. در واقع اتو روشن می‌شود؛ ولی به اندازه کافی گرم نمی‌شود که چروک‌های لباس از بین برود‌.

بنابراین در این مطلب کوتاه از وب سایت فروشگاه اینترنتی نخ سوزن قصد داریم درباره ایرادت اتو بخار، اتو پرس، اتو سیلتر و سایر اتوهای لباس با یکدیگر صحبت کنیم. سپس شما را از علت داغ نشدن اتو بخار مطلع سازیم.

علت داغ نشدن اتو بخار

اگر زمانی که اتو بخار خود را به پریز برق متصل می‌کنید روشن می‌شود اما کف آن به اندازه کافی گرم نیست باید عوامل مختلفی را بستگی کنید. همراه ما باشید تا در ادامه چند علت را با یکدیگر بررسی کنیم.

علت سوختن المنت اتو

المنت‌هایی که درون اتو هستند وظیفه دارند کف اتو را گرم کنند. چنانچه یکی از این المنت‌ها خراب شود مطمئناً اتوی شما به اندازه کافی داغ نمی‌شود‌. پس بدون در نظر گرفتن قیمت المنت اتو باید المنت‌های سوخته درون اتو را تعویض کنید. لازم نیست برای رفع این مشکل تمام المنت‌های اتو را تعویض کنید تنها تعویض المنت سوخته کافی است.

خرابی دو شاخ یا کابل اتو

گاهی اوقات علت داغ نشدن اتو بخار خرابی دو شاخ یا کابل اتو است‌. اول از همه مطمئن شوید که دو شاخ اتو به طور صحیح به پریز متصل است یا خیر! بهتر است به دقت سیم اتو را نگاه کنید و ببینید آسیب‌دیدگی، پارگی و یا هیچ ساییدگی در کابل وجود ندارد. اگر متوجه شدید که کابل اتو آسیب دیده است سریعاً آن را تعویض کنید؛ چون احتمال خطرات الکتریکی و برق گرفتگی وجود دارد.

علت داغ نشدن اتو بخار سیلتر

شاید علت داغ نشدن اتو سیلتر شما مشکلاتی در سیم کشی اتو باشد. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که در اتصالات الکتریکی اتو ایجاد می‌شود اجازه نمی‌دهد برق لازم به دستگاه شما برسد‌، حتی ممکن است باعث سوختگی کامل اتو شود‌. بنابراین در اسرع وقت باید برای جلوگیری از برق گرفتگی و سوختگی سیم کشی کامل اتو حتماً دوشاخه و سیم کشی اتو را تعویض کنید.

همچنین اگر مشکل نشت کردن آب از اتو مواجهه شده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی نشت آب از اتو را مطالعه کنید تا دلایل و راهکارهای رفع مشکل را بیابید.

علت گرم نشدن اتو مخزن دار

ترموستات اتو

از آنجایی که ترموستات وظیفه حفظ تعادل گرمای اتو را دارد پس چنانچه تنظیمات ترموستات به هم بخورد اتو به اندازه کافی گرم نمی‌شود‌. البته خوب است بدانید که علت داغ شدن زیاد اتو بخار هم خرابی ترموستات است‌.

پس برای برطرف کردن علت داغ نشدن اتو بخار و یا جلوگیری از زیاد داغ شدن اتو بخار بهتر است نحوه ز را توسط یک تعمیرکار ماهر انجام دهید.

علت گرم نشدن اتو مخزن دار

در بیشتر مواقع علت داغ نشدن اتو بخار به شکل مخزن دار خرابی سیستم خاموش کننده اتوماتیک اتو است‌. در واقع اگر این سیستم زودتر از زمان تنظیم شده خاموش شود اجازه نمی‌دهد اتو به اندازه کافی گرم شود‌. از این رو برای تنظیم سیستم خاموش کننده و رفع علت اتومات نکردن اتو شاید لازم باشد قطعه‌ای از اتو را تعویض کنید.

همچنین اگر با بخار نکردن اتو مواجهه شده‌اید توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی بخار نکردن اتو را مطالعه کنید. این مطلب به شما کمک می‌کند در کمترین زمان و در خانه مشکل بخار نکردن اتو را حل کنید.

علت داغ نشدن اتو پرس

دقت کنید خرابی برد الکتریکی یکی از مهم‌ترین دلایل داغ نشدن اتو بخار است‌.

معمولاً این گونه خرابی به علت استفاده نادرست از اتو رخ می‌دهد‌ به هر حال چون برد الکتریکی اتو پرس اصلی ترین قسمت اتو است پس برای رفع خرابی برد الکتریکی اتو باید دستگاه خود را به یک تعمیرگاه ماهر که تخصص زیادی در تعمیر بردهای الکتریکی اتوهای پرسی دارد بسپارید‌.

علت روشن نشدن اتو بخار

در بیشتر مواقع علت داغ نشدن اتو بخار و همچنین روشن نشدن اتو بخار، کثیفی بیش از اندازه کف اتو است. البته بعضی قسمت‌های اتو بخار از داخل هم به شدت جرم می‌گیرند و ممکن است اختلالاتی را در تنظیمات اتو بخار ایجاد کنند. پس لازم است با مهارت زیادی اجزای اتو را از یکدیگر جدا کنید و با کمک سرکه سفید و آب با دقت رسوبات و کثیفی‌های اتو را برطرف کنید.

چرا اتو روشن نمیشود؟

رایج ترین علت روشن نشدن اتو بخار و سایر اتوهای خشک و حتی اتو پرس قطع شدن برق داخل پریز متصل به اتو است‌. اگر اتوی خود را به برق شهری وصل کردید و متوجه شدید که اتوی شما روشن نمی‌شود اول از همه مطمئن شوید که ساختمان برق دارد یا خیر! سپس اتو را به چندین پریز برق امتحان کنید چون ممکن است مشکل از پریز برق باشد نه اتوی شما. در صورتی که متوجه شدید خرابی از پریز برق است باید از یک برقکار ساختمانی بخواهید تا خرابی پریز را برطرف کند.

حالت خودکار اتو

دقت کنید اتوهای مدرن و جدید دارای ویژگی‌های خاصی مثل خاموش شدن خودکار هستند. بنابراین بعد از مدتی مثلاً ۵ الی ۱۰ دقیقه که از اتو استفاده نکنید به طور اتوماتیک اتو خاموش می‌شود. در واقع این ویژگی خاص برای بالا بردن ایمنی دستگاه و جلوگیری از حوادث ناگوار الکتریکی طراحی شده است. همچنین اگر اتوی خود را به شکل افقی و بدون حرکت دادن به مدت ۳۰ ثانیه در حالت روشن قرار دهید متوجه خواهید شد که اتو به طور خودکار خاموش شده و سرد می‌شود. برای غیرفعال کردن این حالت از اتو و برطرف کردن علت داغ نشدن اتو بخار می‌توانید دکمه off را بزنید و یا اتوی خود را در حالتی قرار دهید که اتو خاموش نکند.

خرابی فیوز حرارتی اتو

فیوز حرارتی در اتو به عنوان یک کلید محافظ ایمنی عمل می‌کند، بنابراین زمانی که دمای اتو به هر علتی زیاد باشد سریعاً فیوز حرارتی به طور خودکار جریان برق اتو را قطع می‌کند‌. در حقیقت این قطعه از اتو برای افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب دیدن قطعات داخلی اتو استفاده می‌شود. در صورتی که فیوز حرارتی ایرادی پیدا کند اتو روشن نمی‌شود و باید این قطعه توسط یک تعمیرکار ماهر تعویض شود.

جلوگیری از خراب شدن اتو

برای اینکه از خراب شدن اتو جلوگیری کنید و طول عمر مفید دستگاه را بالا ببرید بهتر است راهکارهای ذیل را استفاده کنید:

استفاده از آب مناسب در اتو

همیشه سعی کنید آب تصفیه شده و آبی که نسبتاً خالص است درون مخزن اتو بریزد تا از ایجاد رسوبات سخت در اتو جلوگیری کنید.

تنظیم درست دمای اتو

دمای اتو را متناسب با جنس و میزان ضخامت پارچه تنظیم کنید؛ چون دمای بیش از اندازه اتو به طور مداوم باعث خرابی برخی قطعات داخلی اتو می‌شود.

خاموش کردن درست اتو

بعد از هر بار استفاده از اتو دستگاه را به طور کامل خاموش کنید و از پریز برق بیرون بکشید. این کار سبب کاهش انرژی و پیشگیری از خرابی زود هنگام اتو می‌شود.

نگهداری از فیوز حرارتی اتو

اگر فیوز حرارتی اتو به هر علتی عملکرد درستی نداشت سریعاً فیوز حرارتی را تعویض کنید.

سخن پایانی

اگر اتوی شما هم به اندازه دلخواه گرم نمی‌شود باید از طریق راهکارهایی که به شما پیشنهاد دادیم علت داغ نشدن اتو بخار خود را بررسی کنید. سپس برای رفع عیب و ایرادات دستگاه خود به یک تعمیرکار اتو مراجعه کنید.

چنانچه امیدی برای تعمیر و احیای اتوی شما وجود ندارد بهتر است برای خرید اتو پرس ، خرید بهترین اتو بخار و تهیه سایر اتوهای باکیفیت به فروشگاه اینترنتی نخ سوزن مراجعه کنید؛ چون فروشگاه نخ سوزن عرضه کننده باکیفیت ترین برندهای چرخ خیاطی، اتو پرس صنعتی، اتو سرمی و اتو مخزن دار در ایران است‌.

علاوه بر این شما عزیزان می‌توانید صفر تا صد ملزومات و قطعات چرخ خیاطی و محصولات خرازی را با قیمتی به صرفه و بصورت اینترنتی و تحویل فوری، از مجموعه سوزن نخ با خیالی آسوده از هر نقطه کشور سفارش دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *