logo

لوازم چرخ خیاطی مورد نیاز برای خیاطی خانگی

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
لوازم چرخ خیاطی مورد نیاز برای خیاطی خانگی
لوازم چرخ خیاطی مورد نیاز برای خیاطی خانگی
آنچه در این مقاله می‌خوانید

داشتن طیف وسیعی از وسایل خیاطی مختلف ، می تواند جهت استفاده  برای یک کاربر تازه کار کمی خسته کننده باشد. در حالی که برخی از ابزارهای خیاطی ضروری هستند، برخی از آن ها تنها برای افراد حرفه ای کاربرد دارند. برای اینکه بتوانید لوازم چرخ خیاطی مورد نیاز برای خیاطی خانگی را به راحتی تهیه نمایید ، ما این راهنمای مبتدی را برای بررسی وسایل مورد نیاز قبل از عزیمت به فروشگاه ، برای شما جمع آوری کرده ایم. برای تهیه لوازم چرخ خیاطی مورد نیاز برای خیاطی خانگی نیازی نیست تمام ابزار های خیاطی را بشناسید در عوض، اجازه دهید نگاهی به ابزارهای ضروری خیاطی و کاربردهای آن ها بیندازیم. برای آسانتر کردن امور ، ابزارهای خیاطی متداول را دسته بندی می کنیم.

لوازم جانبی چرخ خیاطی برای خیاطی در منزل

قبل از اینکه تمام هزینه خود را صرف خرید وسایل و لوازم جانبی جدید چرخ خیاطی کنید ، حتماً این وسایل اصلی خیاطی را در اختیار داشته باشید و یاد بگیرید که از آن ها به درستی استفاده کنید! این موارد به شما کمک می کند تا شروع به کار کنید ، و به شما در کسب مهارت های اولیه در پروژه های خیاطی مبتدی کمک می کند.

سوزن ته گرد

افراد مبتدی به ندرت می توانند قطعه های پارچه ها را بدون استفاده از سوزن ته گرد ها به یکدیگر بچسبانند. در صنعت پوشاک ، خیاط های حرفه ای بدون اینکه قطعات را به هم بچسبانند، خیلی سریع آن ها را می دوزند! اما برای افراد تازه کار، بهتر است قبل از دوختن قطعات، آن ها را توسط سوزن ته گرد به هم بچسبانند. می توانید از سوزن ته گردهای معمولی استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که هنگام دوختن ابریشم ، از بهترین سوزن های ته گرد استفاده کنید تا از ایجاد سوراخ های دائمی در پارچه خودداری کنید.

ظرف سوزن

ظرف سوزن ابزاری مفید برای نگه داشتن سوزن ها و سوزن ته گردا در جایی امن است، تا در هنگام نیاز به آن ها به راحتی دسترسی است. همچنین، می توانید سوزن های خود را در یک ظرف فلزی قدیمی نگه دارید.

 

بشکاف

بشکاف

یک بشکاف دقیقاً همان چیزی را که از نامش برمی آید را انجام می دهد. اما چه زمان هایی یک بشکاف به کار می آید؟ ممکن است گاهی اوقات با مواردی مانند دوختن اشتباه پارچه ، یا دوختن آستین دست چپ به حلقه دست راست و … مواجه شوید. تلاش برای بریدن درز با قیچی می تواند به پارچه آسیب برساند. یک بشکاف به شکلی طراحی شده است که بین لایه های پارچه قرار بگیرد و نخ را با دقت ببرد.

اتو

اتو کشیدن پارچه قبل از بریدن قطعات الگوی شما می تواند بعداً از بروز اتفاقات غیر منتظره جلوگیری کند. تناسب پوشاک به دقت برش بستگی دارد. در حالی که قطعات الگو را مونتاژ می کنید ، درزها باید توسط اتو باز شده باشند ، بنابراین قبل از دوختن قطعات مختلف لباس به یکدیگر به خوبی درزها را توسط اتو پرس کنید.

اتو کردن درزها بعد از اتمام لباستان ظاهر زیبا و حرفه ای به آن ها می بخشد. اطمینان حاصل کنید که گرمای اتو به نسبت جنس پارچه مورد استفاده، تنظیم باشد. اگر دمای اتو برای پارچه خیلی گرم باشد ، می تواند روی آن اثری نامطلوب باقی بگذارد.

سوزن

اندازه سوزن معمولاً با ضخامت پارچه مشخص می شود. پارچه های سبک تر به سوزن های کوچکتر نیاز دارند و پارچه های سنگین تر به سوزن های بزرگتر احتیاج دارند.

در بسته بندی سوزن های خارجی معمولا دو عدد پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال: 80/12. شماره اول اندازه اروپا را نشان می دهد ، بنابراین “80” به این معنی است که قطر سوزن  0.80 میلی متر است. عدد 12 اندازه آمریکا است.

سایزها از 60 تا 120 متغیر است. سوزن سایز 60 بسیار مناسب بوده و می توان از آن برای دوختن ابریشم و پارچه های ظریف استفاده کرد. اندازه های آمریکا از 8 تا 19 متغیر است. بسته به نوع تولید کننده ، هر دو اندازه را می توان در بسته بندی سوزن پیدا کرد.

 

گچ خیاطی

برای انتقال خطوط کوک  و سایر علائم از الگوی خود به پارچه، می توانید از گچ استفاده کنید. گچ خیاطی در رنگ های مختلف و به عنوان یک مداد یا تراشه با لبه های مخروطی ارائه می شود. قبل از مشخص کردن تکه های خود ، آن را روی پارچه خود تست کنید. یک گچ خوب باید وقتی انگشت خود را روی آن مالش دهید ، ناپدید شود. اگر علامت باقی می ماند، در طرف پشت پارچه علامت گذاری کنید تا کثیفی ها بر روی ظاهر لباس تاثیر نگذارد.

متر و یا نوار اندازه گیری

متر و یا نوار اندازه گیری

نوار اندازه گیری نیز ضروری است. مطمئن شوید که علامت اندازه گیری متریک (سانتی متر و میلی متر) را بدست آورید.

شما باید یک متر و یا نوار اندازه گیری با سانتی متر از یک طرف و اینچ در طرف دیگر پیدا کنید. این کار باعث می شود کار با انواع مختلف الگوهای مختلف از سراسر جهان بسیار ساده تر شود.

شما انواع بسیار متنوعی  از الگوهای خیاطی و راهنماهای آنلاین پیدا خواهید کرد که نیمی از آنها احتمالاً دارای اینچ و نیمی دیگر بر حسب سانتی متر مشخص خواهند شد. این دو سیستم اندازه گیری می توانند گیج کننده باشند و مسلما شما باید بدانید که دقیقاً با کدام یک قرار است کار کنید. سعی کنید همیشه همه اعداد را به اینچ یا سانتی متر تبدیل کنید. به این ترتیب شماره ها را در این فرآیند اشتباه نمی گیرید. به یاد داشته باشید که یک اینچ برابر با 2.54 سانتی متر است.

انگشت دونه سوزن

قطعه ای به عنوان انگشت دونه وجود دارد که بر روی سر انگشت قرار میگیرد تا از آسیب های احتمالی سوزن جلوگیری شود. هر وقت با پارچه های سنگین مانند جین و چرم کار می کنید ، ممکن است بخواهید از فشار انگشت استفاده کنید تا بتوانید سوزن را درون آن ها وارد کنید. در این شرایط انگشت دونه به شما کمک خواهد کرد.

 

جمع بندی

آنچه در این مقاله از فروشگاه نخ سوزن خواندید به طور کامل درمورد لوازم جانبی چرخ خیاطی صحبت شده بود. هر فردی که به هر نحوی به کار با چرخ خیاطی مشغول باشد و یا قصد یادگیری هنر خیاطی را داشته باشد نیاز دارد تا به تهیه لوازم جانبی چرخ خیاطی بپردازد. از همین رو اطلاع داشتن از این که این لوازم جانبی شامل چه مواردی می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. لوازم جانبی چرخ خیاطی برای خیاطی در منزل شامل مواردی مثل سوزن های ته گرد و سوزن های خیاطی، قیچی، متر برای اندازه گیری و… می شود. شما می توانید برای تهیه تمام این محصولات با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه اینترنتی نخ سوزن اقدام کرده و از مشاوره رایگان تیم پشتیبانی این سایت به صورت رایگان بهره مند شوید. همچنین شما می توانید پس از خرید از این سایت در کوتاه ترین زمان ممکن به محصول موردنظر خود دست یابید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *