logo

مراحل و نکات راه اندازی کارگاه خیاطی + برآورد هزینه

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
راه اندازی کارگاه خیاطی
مراحل و نکات راه اندازی کارگاه خیاطی + برآورد هزینه
آنچه در این مقاله می‌خوانید

اگر به دنبال راه اندازی کارگاه خیاطی هستید باید بتوانید با هدف گذاری منطقی و خرید مرغوب ترین تجهیزات کارگاه خیاطی به موفقیت‌های چشم‌گیری برسید. اگر چه راه اندازی کارگاه خیاطی یک شغل پرسود است؛ ولی شروع این سرمایه‌گذاری به عنوان یک فرد مبتدی و یا خیاط حرفه‌ای باید با اصول و مهارت‌های زیادی پایه‌ریزی شود. چنانچه تمایل دارید ما هم در این مطلب شما را برای راه اندازی این ایده عالی راهنمایی می‌کنیم.

مراحل راه اندازی کارگاه خیاطی

این روزها به دلیل تقاضای زیاد انواع لباس زنانه، مردانه و بچگانه همواره راه اندازی کارگاه خیاطی ایده ای بسیار پرسود به شمار می‌آید؛ اما راه اندازی یک کارگاه تولیدی پوشاک چیزی فراتر از اخذ مجوز از مراکز رسمی است. بلکه شما باید مراحل شروع فعالیت یک کارگاه خیاطی را با برنامه‌ریزی آغاز کنید.

برنامه‌ ریزی برای کسب و کار خیاطی

همیشه اخذ جواز کسب خیاطی و گرفتن پروانه کسب برای راه اندازی کارگاه خیاطی کافی نیست. بلکه داشتن برنامه‌های اصولی و حساب شده در طرح‌های تجاری نتیجه رضایت‌بخش‌تری را به همراه دارد. لازم است برای طرح اجرایی خود برخی از موضوعات مهم ذیل را به طور دقیق مشخص کنید.

هزینه راه اندازی کارگاه خیاطی

هزینه راه اندازی کارگاه خیاطی به شیوه کسب و کار شما بستگی دارد؛ ولی تقریباً شما با هر بودجه‌ای که دارید می‌توانید به اندازه توان مالی خود یک کارگاه خیاطی را راه اندازی کنید. البته برای بررسی هزینه شروع یک کارگاه خیاطی باید قبل از هر کاری هزینه‌های متعددی را در نظر بگیرید مانند:

هزینه اجاره و یا رهن مغازه

انتخاب یک مکان مناسب برای قرار دادن چرخ خیاطی، اتو، میز چرخ خیاطی و سایر تجهیزات خیاطی جزو واجبات است. پس شما قبل از هر کاری باید هزینه‌ای را برای تهیه محل مناسبی در نظر بگیرید.

قیمت تجهیزات کارگاه خیاطی

فاکتور بعدی که برای راه اندازی کارگاه خیاطی بسیار مهم است هزینه خرید چرخ خیاطی، چرخ سردوز، چرخ زیگزاگ، چرخ دکمه و مادگی، خرید اتو، انواع قیچی دستی و برقی و… می‌باشد. البته شما می‌توانید انواع تجهیزات کارگاه خیاطی را در بهترین مارک با مناسب ترین قیمت از بازرگانی شفیعی در فروشگاه اینترنتی نخ سوزن در هر کجای کشور به صورت اینترنتی یا حضوری تهیه کنید.

قیمت تجهیزات کارگاه خیاطی

هزینه ملزومات خیاطی

یادتان باشد برای راه اندازی کارگاه خیاطی فقط هزینه تجهیزات بزرگ را در نظر نگیرید؛ چون خرید برخی ملزومات و قطعات چرخ خیاطی مثل:

  • دوک نخ خیاطی ORIGINATE
  • کار پیش بر کامل سه سوزنه کابویی دو غلتک
  • کار پیش بر راسته دوز کامپیوتری ظریف
  • کار پیش بر سه سوزنه کابویی دو غلتک
  • کار پیش بر دو سوزن دوماکو سایز ۱.۸
  • پایه راسته پشم شیشه غلطک دنده دار
  • قیچی رو مادگی برادر HE800
  • فک دکمه بزرگ قابدار
  • صفحه زیگزال ۴ نخ (E809)
  • روغن چرخ خیاطی ۴ لیتری روان

و بسیاری اجزای دیگر سرمایه‌های قابل توجهی را در برمی‌گیرند. البته برای خرید تجهیزات تخصصی برای انواع چرخ خیاطی صنعتی بهتر است با کارشناسان فروش ما در مجموعه نخ سوزن به صورت آنلاین یا حضوری مشورت کنید.

درامد کارگاه خیاطی

اینکه بعد از راه اندازی کارگاه خیاطی به طور دقیق محاسبه کنیم که درآمد کارگاه خیاطی چقدر است به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ چون باید بخش قابل توجهی از درآمد کارگاه را به دستمزد خیاطان، کارگران و طراحان لباس، هزینه برق تجاری، صدور مجوزهای لازم، پرداخت مالیات و سایر عوامل دیگر اختصاص دهیم. سپس باقیمانده درآمد کارگاه خیاطی را به عنوان سود تجاری خود در نظر بگیرید.

البته در راه اندازی کارگاه خیاطی یک نکته مهم را فراموش نکنید این که هر چقدر از تجهیزات کارگاهی و چرخ خیاطی های باکیفیت‌تری استفاده کنید مطمئناً سرعت کار شما در تولید انواع پوشاک و منسوجات دیگر بالاتر می‌رود. بنابراین به این طریق می‌توانید میزان فروش بیشتر و درآمد چشم‌گیرتری داشته باشید.

درامد کارگاه خیاطی

ثبت نام برای مالیات

یکی دیگر از مراحل راه اندازی کارگاه خیاطی کارهای الکترونیکی مثل تبت نام مالیاتی است. شما باید اطلاعات کاربری خود را به صورت الکترونیکی در ادارات مالیاتی ثبت کنید. البته برای این کار باز کردن حساب بانکی و گرفتن دستگاه‌های کارت خوان جزو ملزومات کارگاه به شمار می‌آید.

لوازم و تجهیزات خیاطی را از کجا بخرم؟

دقت کنید فرقی ندارد مخاطب و بازار هدف تولیدات شما چه کسانی هستند‌ و اینکه شما قصد دارید در چه زمینه‌ای کارگاه خیاطی را راه اندازی کنید. مهم این است که برای شروع کارگاه خیاطی و تولید پوشاک متنوع در طرح‌های گوناگون باید برش تمیز و دوخت‌های یکنواخت و باکیفیتی داشته باشید تا بتوانید مشتریان خود را سالیان سال راضی نگه دارید.

به همین دلیل ما در بازرگانی شفیعی با سابقه‌ای درخشان در حوزه چرخ خیاطی، ملزومات و قطعات آن با تضمین کیفیت و اصالت کالا به ارائه بهترین خدمات به صورت حضوری و آنلاین پرداخته‌ایم. سپس از طریق فروشگاه اینترنتی نخ سوزن در نظر داریم که با ارائه تنوع بالایی از ماشین های دوخت، برش و قطعات یدکی چرخ خیاطی و همچنین عرضه آن‌ها با بهترین قیمت، رضایت و راحتی را برای شما کاربران و مشتریان گرامی خود فراهم آوریم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *