logo

۱۰ علت سوختن المنت اتو + آموزش تعمیر و تعویض المنت اتو

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
علت سوختن المنت اتو
۱۰ علت سوختن المنت اتو + آموزش تعمیر و تعویض المنت اتو
آنچه در این مقاله می‌خوانید

بی‌شک خرابی المنت در وسیله‌های برقی یک مشکل بزرگ است، اما علت سوختن المنت اتو چیست و چگونه می‌توان آن را تعویض یا تعمیر نمود؟ این موضوعی است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

دلایل سوختن المنت اتو

در خیلی از موارد گرم شدن بیش از حد کف اتو، علت سوختن المنت اتو به شمار می‌رود، خصوصاً زمانی که مشکلی در سیم و برد دسته هیتر وجود نداشته باشد. این مشکل با علائمی همچون بوی نامطبوع، بخاردهی نامنظم و چکه آب رسوب دار همراه می‌شود. در چنین حالتی باید جهت تعمیر این قطعه اقدام کنید.

گاهی اوقات بنا به دلایلی همچون اتصال نامناسب المنت به سیم‌های مدار، عملکرد این قطعه کاهش می‌یابد؛ در چنین حالتی می‌توان المنت را با استفاده از یک مولتی متر تست نمایید.

در برخی از موارد نیز ضربه دیدن اتو به دلایلی همچون به زمین افتادن به آسیب دیدن المنت و در نهایت سوختن آن منجر می‌شود. گاهی نیز به دلیل ضربه، سیم نیکل-کروم المنت پاره یا قطع می‌شود. در این صورت، جریان برق قادر به عبور از سیم نخواهد بود و در نتیجه المنت نیز گرم نمی‌شود.

به طور کلی سوختن المنت اتو به دلایلی مختلف روی می‌دهد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت اند از:

  • اتصال نامناسب المنت به سیم‌های مدار
  • رسوب آب سخت برروی المنت
  • گرم شدن بیش از حد کف اتو
  • تمام شدن طول عمر المنت
  • خرابی برد الکتریکی
  • آسیب‌های فیزیکی

دلایل سوختن المنت اتو

زمان مناسب جهت تعویض المنت اتو

اگر علت سوختن المنت اتو را کشف کردید و مطمئن شدید که این قطعه از کار افتاده است، جهت تعویض آن اقدام نمایید. این مشکل معمولاً با دو نشانه رایج همراه می‌شود:

  • اگر اتو در حین کار قادر به تولید بخار نمی‌باشد، احتمالاً المنت دستگاه خراب گشته و پس از بررسی باید تعویض شود.
  • تولید نامنظم بخار ممکن است نشانه‌ای از المنت آسیب دیده باشد.
  • حس کردن بوی سوختگی در حین اتو کردن، ممکن است نشانه‌ای از خرابی المنت باشد.

قیمت المنت اتو بخار

پیشنهاد می‌کنیم با خرید المنت اورجینال و با کیفیت از خرید مجدد آن جلوگیری نمایید. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص انتخاب المنت اتو بخار مناسب، هم اکنون با کارشناسان فروشگاه اینترنتی نخ سوزن تماس حاصل کنید. فروشگاه اینترنتی نخ سوزن، عرضه کننده انواع قطعات تخصصی برای اتوهای بخار می‌باشد.

تعویض المنت اتو

حال که به علت سوختن المنت اتو پی بردیم، می‌توانیم با مراحل تعویض این قطعه آشنا شویم:

  • اتو را از برق بکشید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.
  • پیچ‌های نگهدارنده المنت را از قسمت پشتی اتو باز کنید. در این خصوص می‌توانید از یک پیچ گوشتی استفاده نمایید.
  • پس از باز کردن پیچ‌ها المنت را از اتو جدا کنید. در برخی از موارد مدل المنت به صورت یکپارچه طراحی نشده و دارای چندین قطعه مختلف می‌باشد. در هر صورت، المنت را با دقت جدا کنید.
  • حال با تهیه یک المنت مشابه، آن را با مدل قدیمی جایگزین نمایید. مطمئن شوید که المنت جدید با مدل اتوی شما مطابقت داشته باشد.
  • با نصب المنت جدید، باید پیچ‌ها را به کمک پیچ‌گوشتی مناسب ببندید.
  • در نهایت اتو را به برق بزنید و عملکرد آن را بررسی نمایید. کارکرد درست اتو، نشانه موفقیت آمیز بودن عملیات می‌باشد.

تعویض المنت اتو

تعمیر المنت اتو بخار

معمولاً تعمیر این قطعه امکان پذیر نیست، اما گاهی بدون نیاز به درک علت سوختن المنت اتو، می‌توان تنها با انجام رسوب زدایی این مشکل را رفع نمود. در صورت مسدودی المنت اتو می‌توان با استفاده از محلول سرکه و آب و نمک آن را رسوب زدایی کنید. جهت آشنایی با روش‌های رسوب زدایی اتو، به مقاله “علت چسبیدن اتو به لباس + ۷ راهکار رفع مشکل” در سایت نخ سوزن مراجعه فرمایید.

همچنین از کارکرد صحیح اتصالات برق و کابل دستگاه اطمینان حاصل کنید. در نهایت از خالی نبودن مخزن آب دستگاه نیز مطمئن شوید. این دو مورد ممکن است با علائمی مشابه به سوختن المنت همراه شوند، بنابراین نیاز به توجه دارند.

جهت جلوگیری از خرابی المنت اتو، از داغ شدن بیش از حد این دستگاه جلوگیری نمایید و در صورت امکان اتوی خود را به طور دوره‌ای تمیز نمایید. همچنین با استفاده از آب مقطر یا آب جوشیده سرد جهت اتوکشی، می‌توان احتمال بروز این مشکل را به حداقل رساند.

سخن پایانی

شما می‌توانید جهت تهیه ملزومات و قطعات اتو سرمی و اتو مخزن دار و دیگر مدل‌ها، سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی نخ سوزن ثبت نمایید؛ این فروشگاه باسابقه عرضه کننده انواع لوازم اتو، ماشین‌های دوخت، برش و قطعات یدکی چرخ می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *