logo

علت چسبیدن اتو به لباس + ۸ راهکار رفع مشکل

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
علت چسبیدن اتو به لباس
علت چسبیدن اتو به لباس + ۸ راهکار رفع مشکل
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چسبیدن لباس به اتو ممکن است به یکی از بدترین اتفاقاتی تبدیل شود که ممکن است در هنگام اتو کردن لباس برایتان رخ دهد. در ادامه این مطلب به علت چسبیدن اتو به لباس می‌پردازیم و 7 راهکار موثر برای رفع این مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل چسبیدن اتو به لباس

پیش از اتوی لباس‌ها حتما به موارد زیر توجه کنید تا از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری نمایید.

دمای بالای اتو

دمای زیادی اتو یکی از مهم‌ترین دلایل چسبیدن لباس به اتو است بنابراین با تنظیم اتو در دمای پایین از بروز این مشکل جلوگیری کنید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید دمای اتو را رفته رفته زیاد کنید تا با چنین مشکلی رو به رو نشوید.

جنس پارچه لباس

بعضی از پارچه‌ها دارای مقداری پلاستیک در ترکیب خود هستند که به سوختن لباس منجر می‌شود و یا به اتو می‌چسبد. از همین روی پیشنهاد می‌کنیم جهت اتو کردن لباس‌های اینچنینی از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • لباس خود را با بخار عمودی اتو کنید: جهت از بین بردن چروک لباس‌های پلاستیکی و ظریف کف اتو را به لباس نچسبانید. در عوض با بخار عمودی اتو چروک‌ها را برطرف سازید تا بدین ترتیب پارچه نیز آسیبی نبیند.
  • لباس را با استفاده از یک پارچه نخی اتو کنید: برای جلوگیری از چسبیدن کف اتو به لباس، یک پارچه نخی سفید و تمیز را بر روی لباس خود پهن کنید و سپس از روی پارچه لباس خود را اتو کنید. با این روش ساده می‌توانید از آسیب دیدن لباس‌های خود جلوگیری کنید.

شما می‌توانید بهترین اتو خانگی و کارگاهی با کیفیت درجه را از فروشگاه نخ سوزن ، معتبرترین مرکز عرضه اتو بخار اوجینال در ایران بصورت آنلاین و حضوری تهیه نمایید. برای اطلاع از انواع مارک محصولات اتو و قیمت دقیق آنها لطفا از وبسایت نخ سوزن بازدید نمایید.

دلایل چسبیدن اتو به لباس

چگونه از چسبیدن لباس ها به اتو جلوگیری کنیم؟

حال که به علت چسبیدن اتو به لباس پرداختیم، می‌توانیم با استفاده از چند روش ساده از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. در این جهت تنها کافی است نکات زیر را رعایت کنیم:

  • با استفاده از اتو بخار به جای اتوی خشک، می‌توان از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری کرد. مدل‌های معتبری همچون بوش، کنوود و… از جمله اتوهای بخاری هستند بیشترین کیفیت را دارند. تکنولوژی جدید و حاوی سرامیک به علاوه محفظه‌های بخار در کف این مدل از اتوها از بروز چنین مشکلی جلوگیری می‌کند.
  • اگر کف اتوی شما جرم گرفته باشد می‌تواند به علت چسبیدن اتو به لباس تبدیل شود! جرم‌های جمع شده در کف اتو باعث می‌شوند که بخار آب نتواند راه خود را در میان محفظه‌ها پیدا کند و وارد شود. همچنین در چنین حالتی این جرم‌ها سریعاً داغ می‌شوند و گاهی به اتو می‌چسبند.

سوختگی کف اتو را چگونه پاک کنیم؟

در خیلی از مواقع به مرور زمان رسوب و جرم به کف اتو می‌چسبد و همانطور که اشاره کردیم باعث چسبیدن اتو به لباس می‌شود. برای جلوگیری از این علت چسبیدن اتو به لباس، باید سوختگی کف اتو را پاک نماییم.

گاهی این رسوبات و جرم‌ها در منافذ بخار آب انباشته می‌شوند و روند اتو کردن را با مشکل مواجه می‌سازند. این مشکل با استفاده از کمی آب و سرکه حل شدنی است.

کمی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید و در داخل محفظه اتو بریزید، پس از آن اتو بخار خود را روشن نمایید. در این هنگام یک پارچه را آنقدر اتو کنید تا آب و سرکه در داخل اتو به طور کامل بخار شود و پس از آن، کف اتو را به وسیله یک پارچه نمدار تمیز کنید.

سوختگی کف اتو را چگونه پاک کنیم؟

لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم؟

برای پاک کردن لباس چسبیده به اتو راه‌حل های زیادی وجود دارد. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از مفیدترین راه حل‌های موجود آشنا می‌شویم:

  • استفاده از خمیر دندان: کمی خمیر دندان را در کف اتو بریزید تا سطح اتو کاملاً با آن پوشیده شود. سپس به وسیله یک پارچه نمدار، کف اتو را به خوبی پاک کنید تا زمانی که اثری از خمیر دندان بر روی کف اتو باقی نمانده باشد. (در هنگام استفاده از این ترفند اتو را خاموش کنید)
  • استفاده از محلول جادویی: کمی سرکه، جوش شیرین و خمیردندان را با هم مخلوط کنید. سپس اتو را به برق بزنید، وقتی کمی گرم شد دستگاه را از برق بکشید و محلول را به خوبی در کف آن پخش کنید. در نهایت به وسیله دستمال، کف اتو را پاک کنید.
  • ترکیب سرکه و نمک: نصف لیوان سرکه را با مقداری نمک مخلوط کرده و آن را در روی اجاق گاز بگذارید تا کمی گرم شود. از آنجایی که محلول نباید بجوشد، حتماً قبل از به جوش آمدن این مخلوط گاز را خاموش کنید.
  • پد لاک پاک کن: در برخی از موارد می‌توان با کشیدن پد لاک پاک کن بر سطح کف اتو آن را تمیز نمود.

سخن پایانی

شما می‌توانید جهت تهیه ملزومات و قطعات انواع اتو مخزن دار و دیگر مدل‌ها، سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی نخ سوزن ثبت نمایید؛ این فروشگاه باسابقه عرضه کننده انواع ماشین‌های دوخت، برش و قطعات یدکی چرخ می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *