logo

سوزن خیاطی صنعتی چیست؟

جستجو
آنچه در این مقاله می‌خوانید
سوزن خیاطی صنعتی چیست؟
سوزن خیاطی صنعتی چیست؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرخ خیاطی از جمله وسایلی به حساب می آید که در هر خانه ای لازم است. البته همه افراد یک خانه، به خیاطی علاقمند نیستند اما یادگیری دوخت و دوز با چرخ خیاطی، کاری بسیار ساده بوده و میتوانید تنها با فراگیری اصول اولیه خیاطی، لباس های تنگ یا گشادتان را اندازه بدن کنید یا حتی لباس هایی را که دچار پارگی شده اند به راحتی بدوزید و تعمیر کنید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی چرخ های خیاطی به دو دسته صنعتی و خانگی دسته بندی شده و اصلی‌ترین دلیل این تقسیم بندی، کاربرد و نحوه استفاده از آنها بوده است. بهتر است قبل از خرید چرخ خیاطی صنعتی که از جمله چرخ های تخصصی است با قطعات مخصوص آن ها مخصوصا سوزن خیاطی صنعتی آشنا باشید. سوزن خیاطی انواع مختلفی دارد به گونه ای که هر کدام از آن ها تنها برای انجام یک کار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به عنوان مثال برخی از چرخ های صنعتی تنها برای راسته دوزی یا زیگزاگ مورد استفاده قرار میگیرند و البته سوزن آنها نیز متفاوت است. در صورتی که چرخ های خانگی با تجهیزاتی که در اختیار دارند، میتوانند از پس دوخت های مختلفی در حجم کم و بسیار محدود برآیند.
همچنین برای اینکه بتوانیم از چرخ خیاطی مناسب استفاده کنیم باید نسبت به سوزن خیاطی صنعتی اطلاعات کافی بدست آوریم. در ادامه این مقاله از فروشگاه نخ سوزن اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سوزن خیاطی صنعتی راسته دوزی

همانطور که از اسمش پیداست این نوع سوزن خیاطی صنعتی در چرخ های خیاطی راسته دوز صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال از این نوع سوزن ممکن است در بهترین چرخ خیاطی خانگی نیز استفاده شود. انتهای این نوع سوزن ها کاملا گرد بوده و کمک می کند تا شناسایی آن در راستای قرار گیری در قسمت ساق و نوک آن به راحتی صورت گیرد. البته باید بدانید که طرف دیگر آن کاملا صاف و طرف دیگر آن قبل از سوراخ سوزن دارای یک تو رفتگی کوچک مشاهده می شود.
اگر فکر جا زدن سوزن خیاطی صنعتی در داخل چرخ هستید باید بگوییم که در ابتدا باید توپی چرخ خیاطی را با کمک دست بچرخانید تا میل در بالاترین حد ممکن خود قرار گیرد که از آن تحت عنوان نقطه مرگ نیز یاد می شود. البته باید پیچ نگهدارنده سوزن را با پیچ گوشتی یک دور شل کنید و قسمت تورفتگی سوزن را در سمت راست خود قرار دهید. سپس سوزن را داخل سوراخ میل سوزن قرار داده و تا آخر به سمت بالا هدایت کنید.
وقتی سوزن به انتها رسید همزمان با دست دیگر پیچ نگهدارنده سوزن بند را محکم ببندید در این مدل از چرخ خیاطی ها نخ از سمت چپ به راست از سوراخ سوزن عبور می کند، دقت کنید سوراخ سوزن بدون هیچ گونه زاویه ای باید کاملا صاف باشد.

سوزن خیاطی صنعتی زیگزاگ

همانطور که گفته شد این نوع سوزن بیشتر در چرخ خیاطی های زیگزال صنعتی کاربرد دارد. انتهای این سوزن کاملا گرد است و شناسایی جهت قرار گیری آن از قسمت ساق و نوک آن انجام می شود. یک طرف سوزن کاملا صاف و طرف دیگر آن قبل از سوراخ سوزن دارای یک تو رفتگی کوچک است. این مسئله را باید به خاطر داشته باشید که قسمت بالای سوزن خیاطی صنعتی زیگزاگ، در مقایسه با سوزن راسته دوزی قطورتر بوده و از طول کمتری برخوردار می باشد.
نصب این سوزن نیز بسیار راحت است:
شما باید توپی چرخ خیاطی را با دست خود بچرخانید تا میل سوزن در نقطه مرگ بالا یعنی بالاترین حد ممکن قرار گیرد. برای راحتی کار نیز میتوانید کار اهرم پایه دوخت را آزاد کنید و پایه ی دوخت را به سمت چپ هدایت کنید. در ادامه پیچ نگهداره سوزن با کمک آچار آلن باید یک دور شل شود تا قسمت تو رفتگی سوزن به سمت پشت چرخ خیاطی انتقال یابد. پس از آن میتوانید سوزن را داخل سوراخ سوزن بند قرار داده و تا آخر به سمت بالا هدایت نمائید.
وقی سوزن به انتها رسید همزمان با دست دیگر پیچ نگهدارنده ی سوزن بند را محکم ببندید. در این مدل چرخ خیاطی ها نخ از سمت جلو به پشت از سوراخ سوزن عبور می کند، دقت کنید سوراخ سوزن بدون هیچ گونه زاویه ای باید کاملا صاف باشد.فروشگاه ما ارائه دهنده محصولات متنوع خیاطی ازجمله انواع چرخ خیاطی،اتو و پرس و …خدمت مشتریان گرامی می باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *